İkamet Sistemi Yenilendi

Yabancılara ait iş ve işlemlerin daha hızlı yerine getirilebilmesi ve Türkiye’de yaşayan yabancıların ikamet izni başvurusu ve ikamet izinleri arası geçiş başvurusu yapabilmeleri ile ikamet izinlerini internet üzerinden uzatabilmesi için kullanılmakta olan “e-ikamet” sistemi 11.02.2016 tarihi itibariyle yenilenerek faaliyete geçmiştir

Yeni e-İkamet sistemi ile yabancıların başvuru esnasında doldurması gereken alanlar daha anlaşılır hale getirilerek her alan için küçük açıklamalar ve genele ilişkin bilgi notları eklenmiştir.





 
Yeni e-ikamet sisteminin getirmiş olduğu yenilikler doğrultusunda e-ikamet sistemi üzerinde başvuruda bulunan kişi;

·         Ön kayıt formunda beyan etmiş olduğu e-posta adresine gelen doğrulama kodu ile sisteme giriş yapabilecektir.

·         Sisteme kayıtlı ikamet izni başvurusuna sahip olması durumunda mükerrer başvuruya izin verilmeyecektir.

·        İstediği zaman sistemden güvenli çıkış yapabilecek ve e-posta adresine gönderilen başvuru numarası ile sisteme tekrar giriş yapabilecektir.

·    Başvuru numarası ile sisteme tekrar giriş yapan yabancı başvurusunu tamamlayana kadar beyan ettiği bilgilerini güncelleyebilecektir.

·         Başvurusunu tamamlayan yabancı randevu gününe kadar mevcut başvurusunu iptal edebilecektir.

·         Randevu tarihi seçme sekmesinde bulunan alana başvuru numaraları ile ekleme yapılarak en fazla beş kişiye kadar toplu randevu alınabilecektir.

·         Gelir İdaresi Başkanlığı ile yapılan entegrasyon kapsamında ikamet izni harçları ve ikamet izni belge bedelleri Sanal POS kullanılarak elektronik ortamda ödenebilecektir.

·         Başvurusunu tamamlayan ve randevu gününde müracaatını yapan yabancı daha sonra sistem üzerinden devam eden başvurusunun durumunu sorgulayabilecektir.
Kayıt: 16.2.2016
Güncelleme:16.2.2016
Paylaş


WS05